Sariti la continut


Dieta vegetala

O dieta pe baza unei alimentatii vegetale poate fi una de succes in lupta cu kilogramele, acest lucru putandu-se realiza printr-o serie de avantaje pe care acest tip de alimentatie le aduce:

  1. In general, alimentele vegetale sunt mai putin concentrate decat cele animale, continand un numar mai redus de calorii la o cantitate egala, astfel apare senzatia de satietate dupa un numar mai mic de calorii ingerate.

Multi nutritionisti sunt de parere ca printr-o gama variata de vegetale se poate aduce in organism toti factorii nutritivi necesari intr-o proportie adecvata. Insa, acest lucru, presupune temeinice cunostinte de nutritie, despre continutul fiecarui aliment si necesarul zilnic al omului in toate substantele nutritive pentru a combina intr-un mod eficient vegetalele si a obtine o ratie echilibrata.

  1. O dieta echilibrata are nevoie de hidrati de carbon complecsi care se gasesc in cerealele integrale si, intr-o dieta echilibrata, o parte din energia de care avem nevoie este bine sa provina din acestia. In acelasi timp, trebuie incercata o reducere considerabila a hidrocarbonatilor simpli (zaharurile) pana la renuntarea completa la ei.

  2. Alimentele vegetale au in general un continut mai scazut in grasimi decat cele animale, de aceea, o astfel de alimentatie vegetala, aducand mai putine grasimi in organism, va respecta unul din principalele obiective ale unei diete de slabire.

Pe langa aceasta, grasimile vegetale sunt de tip nesaturat, care sunt mai benefice pentru organism decat cele saturate (provenite in principal din alimentatia animala)

Nu trebuie insa sa se renunte complet la aportul de grasimi, chiar si in cadrul unei diete de slabire, deoarece organismul are nevoie de anumiti acizi grasi numiti esentiali (acidul linoleic, acidul linolenic, acidul arahidonic), pe care organismul nu-i poate sintetiza singur si, deci, trebuie adusi prin alimentatie. O dieta vegetala poate asigura organismului necesarul in astfel de acizi grasi esentiali, acestia fiind continuti in cereale (grau, porumb, orez etc.), fructe uscate (nuci, migdale, alune), soia.

Postat in Medicina naturista.


0 Raspunsuri

Ramaneti la curent cu aceasta conversatie, abonati-va la feed-ul RSS de comentarii pentru acest articol.

Trebuie sa va logati pentru a posta un comentariu.